FAQ

Algemeen

1. Waar kunnen wij u vinden?
Ons adres: HEIDE 13, 5441 PR in OEFFELT
Op de contactpagina binnen deze website vindt u een routebeschrijving en kaart.

2. Wat zijn uw openingstijden?
Wij zijn elke dag van 9.00-12.00 en van 18.00-19.00 uur geopend (1e Kerstdag zijn wij gesloten).

3. Kunnen wij uw pension komen bekijken?
ja, het hele jaar door mag iedereen vrijblijvend een kijkje komen nemen in het pension tijdens de openingstijden. Liefst niet op zondagavond in verband met de drukte en ook in de maanden juli en augustus is er helaas geen mogelijkheid voor een dergelijke rondleiding.
Op die momenten is er namelijk tijd en aandacht nodig om de grote hoeveelheid dieren goed te verzorgen en de klanten die de dieren brengen of halen uitgebreid te woord te kunnen staan.

4. Waarom hanteert u openingstijden?
Dat doen wij omdat wij het dagprogramma niet willen verstoren. Een bezoek van u veroorzaakt opwinding. Rust en regelmaat zijn belangrijk voor het welzijn van onze dieren.

5. Hoe zit het met de betaling?
U kunt contant of per pin betalen bij het ophalen van uw huisdier. In de periode juli en augustus dient u bij uw reservering een aanbetaling te doen van € 25 voor uw kat en € 50 voor uw hond.

6. Hoe zit het met de betaling als ik mijn huisdier eerder kom ophalen dan de afgesproken periode?
Alleen in de periode juli en augustus zien wij ons genoodzaakt de gehele gereserveerde periode in rekening te brengen. In andere perioden is dat verder geen probleem.

7. Kan ik langer wegblijven dan de afgesproken periode?
Wij willen u vragen om daarover zo vroeg mogelijk met ons te overleggen.

Honden

1. Welke entingen moet mijn hond hebben?
Uw hond dient een wettelijke inenting te krijgen tegen parvo en hondenziekte. Deze entingen zijn een jaar geldig en mogen dus niet verlopen zijn. Het is raadzaam om deze entingen niet kort voor het verblijf in het pension te laten zetten, maar juist drie tot vier weken van tevoren. Aan de hand van een titer bepaling is het ook mogelijk om te controleren of uw dier nog voldoende antistoffen bij zich draagt. Een inenting tegen kennelkuch (honden) is niet verplicht, maar wordt wel geadviseerd. Ook deze enting moet in overleg met de dierenarts ruim van tevoren gezet worden.

Het entingbewijs moet tijdens het verblijf van het dier op ons bedrijf aanwezig zijn.
Hierin vinden wij zowel informatie van u als persoon, maar ook de gegevens van uw dier en uw dierenarts.

2. Mag mijn hond zijn eigen spullen meebrengen?
Uw hond mag een mand, deken of speeltje meenemen. Het risico van beschadiging of zoek raken is daarbij echter wel voor uw rekening. In verband met de hygiëne moet het deken uitwasbaar zijn. Kussens met losse vulling worden om die reden niet toegestaan. De riem is alleen nodig om uw hond te brengen en te halen.

3. Mijn hond heeft medicatie nodig, kunt u die geven?
Uiteraard kunnen wij dat verzorgen. Geef op de medicijnen duidelijk de naam van uw hond, de dosering, het tijdstip en de periode aan.

4. Kan mijn pup ook bij u terecht?
Uw pup krijgt net als andere de dieren individuele aandacht. Een verblijf in ons pension kan juist een positieve draai geven aan de socialisering van uw pup. Uw pup krijgt immers persoonlijke aandacht en leert omgaan met andere honden. Bovendien leert hij zich van jongs af aan thuis te voelen in het pension.

5. Mijn hond is loops, kan zij toch komen?
Ja, natuurlijk mag uw hond komen. Geef het wel even aan zodra u haar brengt.

6. Als mijn hond onverhoopt ziek wordt, wat dan?
Uw huisdier staat bij ons permanent onder controle. Mocht er echter iets mis zijn met de gezondheid dan kijken wij in het medisch paspoort / inentingen-boek welke dierenarts de laatste enting heeft gedaan c.q. welke dierenarts u op het reserveringsformulier heeft opgegeven. Wij vragen deze, of een dierenarts die snel ter plaatse kan zijn, om uw dier te onderzoeken en eventueel te behandelen. Wij vragen u om bij het brengen aan ons te melden dat uw dier specifieke behandeling nodig heeft. U kunt dan ook eventuele stappen, in het geval dat uw hond ernstig ziek zou worden, die wij onverhoopt zouden moeten nemen met ons bespreken. De kosten voor medische zorg komen uiteraard voor uw rekening.

7. Mijn hond heeft een dieet, mag hij zijn eigen voer meenemen?
Uiteraard. Hoewel ons assortiment voeders zeer uitgebreid is, hebben wij geen dieetvoeders.

8. Krijg ik korting als ik eigen voer meeneem?
Nee, het liefst voeren wij uit onze eigen selectie topmerken. Wij passen het voer zo nauwkeurig mogelijk aan aan hetgeen uw hond gewend is.

9. Ik wil meerdere honden bij u onder brengen, krijg ik korting?
Nee, elk dier krijgt bij ons een individuele behandeling.

10. Mijn hond is een vechtersbaas, kan hij toch terecht?
Natuurlijk is ook uw hond welkom. Overleg dit van tevoren wel even met ons.

11. Kan mijn hond tijdens zijn verblijf ook getrimd of gewassen worden?
Ja dat kan, u moet daarvoor wel een afspraak maken. Kijk daarvoor ook bij het onderwerp trimsalon op deze website.

Katten

1. Welke entingen moet mijn kat hebben?
Uw poes dient een wettelijke inenting te krijgen tegen kattenziekte en niesziekte. Deze entingen zijn een jaar geldig en mogen dus niet verlopen zijn. Het is raadzaam is om deze entingen niet kort voor het verblijf in het pension te laten zetten, maar drie tot vier weken van tevoren.

Het entingbewijs moet tijdens het verblijf van het dier op ons bedrijf aanwezig zijn.
Hierin vinden wij zowel informatie van u als persoon, alsmede de gegevens van uw dier en uw dierenarts.

2. Mijn kat heeft medicatie nodig, kunt u die geven?
Uiteraard doen wij dat. Vermeld op de medicijnen duidelijk de naam van uw kat, de dosering, het tijdstip en de periode aan.

3. Als mijn kat onverhoopt ziek wordt, wat dan?
Uw huisdier staat bij ons permanent onder controle. Mocht er echter iets mis zijn met zijn gezondheid dan kijken wij in het medisch paspoort / inentingen-boek welke dierenarts de laatste enting heeft gedaan c.q. welke dierenarts u op het reserveringsformulier heeft opgegeven. Wij vragen deze, of een dierenarts die het snelst ter plaatse kan zijn, om uw dier te onderzoeken en eventueel te behandelen. Wij vragen u als uw dier specifieke behandeling nodig heeft om dit aan ons te melden zodra u hem brengt. U kunt dan ook eventuele stappen, in het geval dat uw kat ernstig ziek zou worden, die wij onverhoopt zouden moeten nemen met ons bespreken. De kosten voor medische zorg komen uiteraard voor uw rekening.

4. Ik wil meerdere katten bij u onder brengen, krijg ik korting?
Nee, elk dier krijgt bij ons een individuele behandeling.

5. Kunt u de kattenbench voor ons opslaan?
Wij geven de bench mee naar huis om zoekraken te voorkomen.